skadetvarasa.blogg.se

Jon gästbloggar

Äventyr genom Sverige

Publicerad 2015-08-17 11:47:53 i Allmänt

Nu kööör vi.
 
Midsommar firades här i vassen, på Styrsö hos familjen A.
 
Kolla vilken fräsig krans jag gjorde! Den var klar lagom till sillunchen på bryggan. Dans hann jag tyvärr inte med, får testa nästa år istället.
 
När sedan den RIKTIGA semestern började hade jag och mamma först lite semester själva. Vi hälsade på mormor, innan pappa ÄNTLIGEN kunde släppa jobbet (och då blev det full fart genom Sverige). Vi brummade ner till Falsterbo, ända upp till farmor och farfar, sedan till mormor igen och slutligen en sväng till Västervik. HERREGUD, JAG VILL ALDRIG MER ÅKA BIL.
 
På vägen upp till farmor och farfar mellanlandade vi hos faster M. Rosendals trädgård besöktes och mamma fastnade i någon trädgrej, jaha ja.
 
Vi fikade mest hela tiden, jag var glad så länge jag slapp äta det jag håller i händerna. Vem vill liksom fika pumpa och äpplemums när mamma och pappa fikar KANELBULLE!?
 
Till slut var vi äntligen framme hos farmor och farfar. Det var sååå mysigt att vara där hela veckan! Jag badade, gungade, gick på studsmattan, lekte med kusin M och åkte vagn. På fotot är jag i Skråmträsk på utflyk med päronen. Gissa vad vi gjorde.... JO VI FIKADE.
 
Farmor och farfars trädgård är helt fantastisk och det finns hur mycket som helst att kika på. Mamma tyckte att jag skulle "modella" lite, men det tyckte inte jag. Hade som sagt annat att pyssla med. Det hjälpte inte ens att både farmor och pappa stod bakom kameran och studsade.                                                                             
 Jag har inte frågat alla medverkande på detta foto om jag får använda det här på bloggen... men men det värsta som kan hända är ju att detta blir mitt sista inlägg. Iallafall är vi i den supermysiga Handelsträdgården i Bygdeå och ni ser väl vad vi gör, FIKAR igen!                                                                                                    
 Mitt namnkalas hade jag ju också mitt i semestern. Så himla skoj var det och kul att träffa alla. Fick så fina presenter också! MEEEN varför har jag mössa på mig och varför studsar jag omkring i pyjamasen, min mamma är tokig.                                                                                                                                         
Pyjamas och strumpor, IGEN. Här får ni en liten tjuvkik på en del av presenterna.
 
Sista bilden får bli från Västervik. Jag fick träffa lilla L (som annars bor i Malaysia) en gång till och här är vi på Lysingsbadet. Vilken härlig semester jag haft, längtar redan till nästa. Och vet ni vad, sommaren är ju inte slut än! Doppa mig och MAMMA i havet ska jag försöka få till.

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2015-08-17 22:56:48

Härligt att ni är tillbaka i rutan! Puss å Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela